10 Ekim 2013 Perşembe

Kabak tadı veren tabak meselesi!



 Sanırım mutfak kısmının en çok zorlandığım tarafı tabak çanak meselesi.

Önce her tipik gelin adayı gibi şu da olsun, bu da, o da moduna girdim. 
Günlük tabak takımı, misafir tabak takımı, günlük çatal bıçak, misafir için çatal bıçak, kahvaltı için pembe olsun, kırmızı da bi takımım var ama ona da kırmızı almam gerek falan darken kaybolup gittim.


Dur dedim dur sakin :) 

Annemle bir Bernardo gezimiz sırasında (gezi diyorum çünkü benim için orası çooook değerli parçalarla dolu, dikkatli hareket edilmesi gereken bir müze gibi) şu iki takıma ba-yıl-dım! Benim için öncelikli kriter sade ve köşeli olmasıydı. Fiyatları biraz uçuk bulsam da üç aşağı 5 yukarı hepsi aynı aralıktaydı ve karar verdim.

Gel gelelim tüm bilir kişiler bu şık ötesi tabakların benim için pek kullanışlı olmayacağını söyledi, kaldı ki özellikle Orkun’un yanında tamamen sakar olduğum düşünülürse bu tabaklar beni çok üzebilirdi ve tabak meselesi ertelendi (tabii sadece görünürde) çünkü kafama tabak sorunsalı kodlanmış olduğu için gittiğimiz kafeden tutun da misafir ziyaretlerine kadar her bulduğu tabağı kaldırıp markasına bakan bir tip haline geldim. Görenler vaktimin daraldığını düşünmüş olabilir. Bu sırada Orkuncum tabaklara o kadar para verekten yana diil, benim bu kadar aceleci davranmamdan memnun diil, sonunda beni tuttu kaybolduğum yerden çıkardı.

Gerçekten ne gerek vardı ki 30 takım tabak çanak almaya, kendimize değil de misafirlere alacağım ve kendime alacaklarımdan çok daha sayılı zamanda kullanacağım takıma küçük çaplı servet harcamaya. Üstelik yemek takımıyla takım kahve fincanlarım, angarya gibi gelen çorba tencerem, gıcık olduğum takım tuzluklarım, vitrinde duran sütlüğüm de olmayacaktı! Ne güzel :) Düz bir şeyler bakalım dedik. Hep kullanacağımız… Reklamlardaki gibi en güzel gün ikimizin birlikte olduğu günler olacak, birlikte yediğimiz her yemek en özel olacaktı ;P Bi Bülent Ersoy da bize yemeğe gelmeyeceğine göre abartmaya gerek yoktu:)

Karar verildi düz beyaz tabak!

Bir blogda okumuştum evdeki beyaz tabak, dolaptaki beyaz tişört gibidir, her şeyle uyar, farklı farklı kullanılır diye. Ortaköy’de bir kafede gördüğüm beyaz tabaklara vurulunca bize Eminönü yolları göründü. Gittim baktım, yok, içime sinmedi. Gezerken tesadüfen Biev’e girdik. Bir de baktım hayallerimdeki tabaklar sıra sıra yere dizilmiş! Annem de bayıldı. Bu çok kullanışlı tabaklar mikrodalgaya bile girebiliyormuş, pür dikkat adamı dinlerken adam tabaklardan birini aldı ve güm diye yere attı! Aaaaaa kırılmıyorlarmış meğer! Tamam dedik işte bunlar tam benlik. Orkun da çok sevecek :))) hemen alıyoruz. Ama tabii ki bu kadar kolay olmadı. Tane tane satıldığı için sadece 5 tane servis tabağı kalmıştı. Hayal kırıklığıyla çıktık. Hemen kendimi internete attım ve buldum onlardan :) keşke dedim kalanları alsaydım. Ertesi gün yalvar yakar hatta kavga kıyamet sevgilimi Eminönü’ne gitmeye ikna ettim ki gittiğimizde dükkan kapanmıştı. Yan dükkanlardan numaralar mı almadık, numaralar mı vermedik sonuç olarak ertesi gün annecim gitti yeniden ve kalanlar bizim oldu :) Bizim arkamızdan çukurların da satıldığını üzülerek belirtmeliyim :( Şimdi sıra eksik parçaları tamamlamaktaydı. Bulduğum birkaç siteyi not aldım. O sırada da kredi kartımı bankamatik kaptı :( mecburen Orkun'un kartına başvurdum :) Siparişi verdim ki ertesi gün gelen telefon; stoklarda yokmuuuuuş!


Allah’ım nedir bu tabaklardan çektiğim… Neyseki kredi kartımı yeniden çıkarttım ve başka bir siteye yeniden sipariş verdim. Sevgilinin kredi kartı taksit taksit geri ödenirken yeni sipariş benim karttan taksit taksit çekilmeye başladı bile. Bugün kargoyu bekliyorum. Nolur gelsin!

Tabii bunca tersliğe rağmen tabaklar tam içime sindi
Dayanıklı oluşları ayrıca hoşuma gitti
Diğer takımlardan çok daha uyguna denk geldi vs. vs.

Akşam sürprizi :)




Acı bir edit, bilgilendirme vs. :(

Tabak takımım tamamlandı diye minik sevinç spazmları yaşarken çok güvendiğim hepsiburada beni çok üzdü. Çukur servisleri, daha garanti bir site olduğunu düşündüğümden oradan sipariş vermiştim. Hiç bilmediğim 1ev1mutfak sitesinden gelen tabaklarım harika kargolanmış, sapasağlam elime ulaşmışken, hepsiburada; kırılmama özelliği olan tabakları bile kırmayı becerek şekilde berbat bir paketleme yapmış ve muhtemelen kargo şirketi de gereken hassasiyeti göstermeyerek tabakların bana şu şekilde ulaşmasına neden oldu :(



Ve sitede şu an bu tabaklardan başka yok :(

5 yorum:

  1. Mrblar..blogda gezinirken buldum sayfani.nisanlilik doneminde tabak kararsizligini aynen bende yasadim.dolaplari tika basa doldurmak istemedigim icin bende 2takim az ama öz aldim.biri misafirlerimiz icin kare digeri ise sizin aldiklarinizdan.
    luminarce marka.bu yaz evlendim gunluk olarak kullaniyorum.cok memnunum.insallah sizde memnun kalirsinz.mutlu sofralarda kullanmak dilegiylee.:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel tesadüf, iyi dilekleriniz için de teşekkürler... Blogunuzu göremedim ama takip etmek isterim. Mutluluklar diliyorum size de :)))

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Daha çooooookkk uğraşcaksın hemen kabak tadı vermesin :)
    Ama süper bir tercih yapmışsın canım bayıldım modeline tabakların.. Güle güle kullanırsın inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ters gitti biraz ama sonunda kavuştuk :) İnşallah canım güzel yemekler yeriz hep birlikte :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...