16 Temmuz 2014 Çarşamba

Biz nişanlandık vol2 - Kız isteme merasimi - Nişan töreni


Çok teferruatlı ama bir o kadar da keyifli bir süreç “nişan” dedikleri… Planlı programlı gidince de her şey gayet kolay halloluyor…


Mekan seçimi: 
Bizde isteme söz faslı biraz adet yerini bulsun diyeydi. Biz yıllardır birlikteyiz, ailelerimiz tanışıp görüşüyor. O nedenle isteme ve sözü ayrı yapmaya gerek yoktu. Böyle olunca dışarıda bir mekana gerek olmadı. Kaldı ki nişan için düğün kıvamında bütçe ayırmak yerine düğün bütçesini büyütmek çok daha doğru bir tercih bana kalırsa.


İkramlar: 
Bloglardan en çok yararlandığım konu sanırım budur. Evde nişanda ne yapılır, ne ikram edilir? Biz 50 kişiden biraz fazlaydık. Ben ikram konusunda görselliği de biraz fazlaca önemsediğim için hem göze hem damağa hitap edecek yiyecekler bulmaya özen gösterdim. Aklımda salon masasını açık büfeye çevirip şık bir sunum yapmak vardı.

Biraz detaycı bir insan olarak yerleşim konusunda kabuslar görünce, 
işimi şansa bırakmak istemedim :)
Tuzlular
·      Boşnak böreği
·      Su böreği
·      Kağıtta patates topları
·      Kanepe çeşitleri
·      Minik poğaçalar
·      Patlıcan dolması
·      Yaprak dolması
·      Kağıtta çerkez tavuğu
·      Amerikan salatası
·      Minik simitler
·      Minik pizzalar

Tatlılar
·      Cupcake’ler
·      Siyah ve beyaz çikolatalı ekler
·      Kurabiyeler
·      Kupta muhallebi

İçecek
·      Ev yapımı limonata (Ev için belirlediğimiz konsept pudra rengiydi. Süslemelerden yiyeceklere her şeyin o tonlarda olmasına özen gösterdik. Limonatayı da gıda boyasıyla birazcık renklendirdik.)
·      Hazır içecekler

Canımın içi o

Nişan pastası: 
Ahhh ah. Nişan pastamı kendim yapacaktım, ama onca işin içinde araya bir de tatil sıkıştırmışken koskoca pasta boyumu aşar dedim. Neyseki kendim kadar güvenebileciğim Mehtapçım vardı. Sağolsun sıkışık zamanlamasına rağmen beni kırmadı. Her detayını benimle paylaştığı bi sanat eseri çıkardı ortaya… Bu işte yeni sayılmasına rağmen yılların pastacılarına taş çıkaran keskin köşeli, 2 katlı, figürleri de birebir bize benzeyen müthiş bir pasta yaptı bize. Masada yeri çoktan hazırdı ve herkes hayran kaldı… Üzerimdeki büyük yükü böylesine başarıyla kaldırdığı için bir kez daha teşekkür ediyorum Candy Fırınım’a :)

Elbisemizden saçlarımıza, belimizdeki 
fiyonktan çiçek tacımıza kadar aynıyız :)



Nişan hatırası: 
Saklanacak bir hatıra olsun istediğim için tercihim lavanta kesesi oldu. İnternette modellere bakarken gündüz elbisemle uyumlu bir model bulur bulmaz sipariş verecek bir yer aramaya başladım ve sonunda buldum. Nişanımız Mayıs ayında olacaktı ve ben Ocak’ta siparişi verdim. Bu ne acelecilik diyebilirsiniz ama her sey bir bir kafadan çıksın istedim. Tarih konusundaki tüm endişelerim, keseler elime ulaştığında bitti. Çünkü hepsi tek tek hava geçirmez şekilde paketlenmişti ve 4 ay sonra keseleri açtığımızda her yer buram buram lavanta koktu. Düşünenelere gönül rahatlığıyla Kar Tanesi Tasarım Atölyesi'ni tavsiye edebilirim.


Davetiye: 
Evde yapılan nişana davetiye mi olur diyebilirsiniz ama olur. Maksat davetiyeyle çağırmak değil hatta o kadar değil ki nişandan 1 hafta önce annemle bir tatil kaçamağı yaptığımız için davetlilerimizin çoğuna nişanda davetiye verdik :))) Amacımız güzel bir hatıra daha yaratmaktı. Başkaları atsa da biz ilerde bakıp bakıp mutlu olacağız. Davetiyemizi kendim tasarladım. Hiç kimseye hatta Orkun’a bile göstermedim. Basılır basılmaz bir iş çıkışı buluşup ona sürpriz yaptım. Reklamcı olmanın avantajlarını kullandım, ben yazdım, tasarladım; canım arkadaşlarım çizip bastırdı… Gören herkes davetiyemize hayran kaldı, tanımayanlar bile saklamak için almak istedi. İşte bu da hikayesi;


Yüzük yastığı: 
Aklımda English Home’da beğendiğim bir tepsiyi almak vardı ama sonra o model üretimden kalktı. O ara Prima Rima’ya hikayeli bir tepsi yaptırsam mı diye düşünürken bizim konsept için fazla hareketli olacağını düşünüp vazgeçtim. Her şeyde bir hayır var ki bu çok cici yastık gelip bizi buldu ve konsepte cuk oturdu :)


Kahveler: 
"Kahve ne zaman içilir?" Bu sorun bloglarda tartışılmış durmuş ama ben hiç okumamışım. Biz de de küçük bir hengame oldu açıkcası ve şöyle çözüldü. Kahveler yapıldı, dağıtıldı. İçilirken de konuya girildi. Damat kahvesi için kötü planlarım vardı ama 1 ay önce çıkan kötü Zaytung haberini yediğim için çok karıştırmaya korktum. Sadece tuz koydum. Uyanık sevgilim kaytarmasın diye de tescilledim :) Canım benim hiç sesini çıkarmadı, içti… Oysaki "Ayağıma basmak mı tuzlu kahve mi, seç" diye pazarlık yapıyordu :))))


  Damat kahvesindeki renk farkını lütfen görmeyiniz :P



Müzik: 
Arka planda yabancı ve hafif şarkılar çalıyordu ki, isteme faslı bittikten sonra sevgili teyzem kaşla göz arasında kendi teçhizatını kurarak oyun havalarına hızlı bir geçiş yaptı. Biz iki zavallı “Bizim düğünde sadece latin müzikleri çalsın” hayalleri kurarken daha evdeki nişanda kendimizi –hiç istemediğimiz halde- ortada oynarken bulduk :) hatta annemin seçtiği şarkıda dans bile ettik :))))
 

Yüzük anı :)
Ve resmi olarak büyüdük, kocaman olduk

E tabi yorulduk, sonunda kendimizi bahçeye attık
  

Akşama doğru bir kısım gençler olarak kalabalığı kendi eğlencelerinde bırakıp nişan partimiz için yola çıktıkkkk.

Devamı OMG Nişan Partisi

20 yorum:

  1. Her şey mükemmel görünüyor. Bu güzel güne bir katkımızın olması tekrardan mutlu etti bizi. Siz de ömür boyu mutlu olun :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler, sizin de emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Cok Tatli kareler masallahiniz var, mutluluklar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok incesiniz, mutlu oldum :)

      Sil
  4. aaa çok güzel olmuşşş bayıldım bu posta, zaten o gün de çok güzeldi darısı düğünün başına :)

    YanıtlaSil
  5. herşey mükemmel olmuş ... elinize emeğinize sağlık.. nişan davetiyesine bayıldım bende böyle birşey yapmak istiyorum yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mailden ulaşırsanız yardımcı olmaya çalışırım :)
      sevgiler...

      Sil
  6. inanılmaz derecede bayıldımm benımde 24 nisanda nişanım var ve nişan davetiyesi çok hoşuma gitti bende davetiye gibi birşeyler düşünüyodum benımde evde olucak cokmu abartı olur diodum ama böle bişi yapabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, her şey dilediğiniz gibi olur umarım :) Canınız nasıl isterse öyle yapın, hiç düşünmeyin derim, o gün sizin en özel günlerinizden biri...

      Sevgiler...

      Sil
  7. Çok güzel bir makale olmuş. Mutluluklar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  8. gerçekten tam planlarımdaki konsepti yansıtmışsınız. Tebrik ediyorum öncelikle.
    Mutluluk ve şansınız hep bol olsun.
    Mümkünse detaylı fotoğraf ve davetiye hakkında yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. Kendi bloguma da beklerim. Düğün DJ;

    www.dugundjhizmetiorganizasyon.com

    YanıtlaSil
  10. Herşey çok güzel, büyük keyifle okudum❤ bana da fikir oldu. Hep mutlu olun ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ne mutlu bana :) size de mutluluklar, her şey gönlünüzce olsun :)

      Sil
  11. Merhaba, mutluluklar diliyorum 💐 Yazı için de teşekkürler ☺️ Nişan yastığınızı nasıl temin ettiniz acaba?

    YanıtlaSil


  12. Damat Kahve Fincanı Süslemesi bu özel gün için çok güzel bir fikir, akılda kalıcı bir hatıra için güzel süslenmiş fincenler şart. püf noktası olarak söyleyeyim fincanı sakın atmayın yıllar sonra başına geçip geçmişi yaad edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. o kahfenin yanında etiketli pembe varya kürdankı örneğin damat kahfesi yazıyodu nerde yaptırdınız

    YanıtlaSil
  14. merhaba 2014 yılındaki bir nişan için instagram çok yaygın değilken :) çok güzel dekore edilmiş bir tören benim gerçekten hoşuma gitti mutluluklar dilerim ... çeyiz işi yapmaktayız bu yazıyı okuyan çeyizlik hazırlıyanlar varsa sitemiz
    Türkiye'nin En Büyük Çeyiz Alışveriş Sitesi www.ceyizci.com
    Kaliteli ve en uygun fiyatlı çeyizlik ürünler çeyiz sandıkları,
    pike takımları,yatak örtüleri,mutfak takımları,salon takımları,
    nevresim takımları,gelin setleri,seccade takımları,bohça takımları,
    çeyizlik havlular,çeyizlik danteller,masa takımları,masa örtüleri,
    havluluk,nişan sandıkları,makyaj sandıkları ve battaniyeler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...